Wie ben ik?

Annette van Zeben dat ben ik. Moeder van twee volwassen kinderen. Werken met kinderen is mijn passie. Als een kind (weer) lekker in zijn vel zit en vol vertrouwen zijn schoolloopbaan voortzet, maakt mij dat gelukkig. Die individuele aandacht geven is wat ik doe, ze helpen hun kracht te ontwikkelen.

Ik ben een echt liefhebber van wandelen, en dan het liefst in de natuur. Hier kom ik tot rust, kan ik mijn gedachten op een rij zetten en doe ik inspiratie op. De natuur verwondert mij telkens. Het laat groei zien en geeft me vertrouwen dat het goed komt. Zoals in de lente als alles opbloeit na een periode van rust in de winter. Dit vertrouwen heb ik ook bij kinderen. Het komt goed. Die kracht zit in hen.

Toen mijn kinderen klein waren leerde ik veel van hen. Ze leerden de wereld om zich heen spelenderwijs kennen. Ik vond het belangrijk ze de liefde voor lezen, het omgaan met gevoelens en de medemens maar ook voor kunst en cultuur mee te geven. Mijn kinderen mochten hun eigen keuzes maken en zijn geworden wie ze nu zijn. Mijn zoon studeert ICT en mijn dochter rechten. Ik ben heel trots op ze.

Naast wandelen houd ik van lezen en dat komt me natuurlijk bijzonder goed van pas in mijn werk met kinderen. Ik lees graag kinderboeken voor en verslind boeken van Nederlandse schrijvers en Engelse of Scandinavische thrillers. Ook boeken over persoonlijke groei en boeken die mijn kennis over het kind vergroten, boeien mij. Tussen werken, wandelen en lezen door houd ik er ook van om musea te bezoeken. Schilderkunst, vooral die uit de Haagse tijd, spreekt mij enorm aan. Maar ook foto’s en beelden van mensen en de natuur.

Ervaring & opleiding

In de jaren dat ik voor de klas stond in het basisonderwijs heb ik veel ervaring opgedaan op de gebieden: didactiek, slimme en hoogbegaafde kinderen, downsyndroom, adhd en autisme. Eén van de voorwaarden om tot leren te komen, is dat kinderen lekker in hun vel zitten. Ik merkte dat ik niet altijd aan de onderwijsbehoefte tegemoet kon komen. Ik volgde de Master SEN (Special Educational Needs) en wilde mijn ervaring en kennis inzetten voor leerlingen met speciale onderwijsbehoeften. Mijn praktijk voor remedial teaching is daar een gevolg van. Deze ben ik in 2013 gestart. In 2017 heb ik de opleiding behandelaar ernstige rekenproblemen en dyscalculie behaald en ben nu medebehandelaar dyscalculie. In 2020 heb ik de opleiding leesspecialist afgerond.

Lid LBRT

Sinds 2018 ben ik geregistreerd lid van de landelijke beroepsvereniging Remedial Teachers (LBRT). Registratienummer: 1811R0299.

Remedial Teaching Elst | RTAZ